top of page
Opstartruimte

OPLEIDINGEN

De opleidingen die ik geef staan ervoor gekend om intensief te zijn, omdat ze gebaseerd zijn op het opdoen van inzichten, van waaruit blijvende gedragsverandering ontstaat.

Opleidingen

​

 

Zelf noem ik de opleidingen die ik geef liever ‘trainingen’, omdat ik niet eenzijdig informatie geef, maar deelnemers help en trigger om de inhoud zodanig in te oefenen en in zich op te nemen, dat er een blijvende verandering ontstaat.

In trainingen komen deelnemers via rollenspelen en uitdagende oefeningen tot inzichten en bouwen we samen vaardigheden en kennis op. Deelnemers ‘ervaren’ daardoor hoe situaties nu dagdagelijks worden aangepakt, en hoe dat in de toekomst anders kan. De trainingen zijn erop gericht om een blijvende gedragsverandering teweeg te brengen. Alle content is gebaseerd op duidelijke theoretische modellen. Aan het eind van de training begrijpen de deelnemers deze modellen en zijn zij in staat om deze kennis met behulp van praktische handvaten, onmiddellijk toe te passen.​

Deelnemers verlaten elke trainingsdag met een persoonlijk actieplan, dat hen in staat stelt om nieuwe gedragingen direct toe te passen en uit te proberen. In de volgende trainingsdag worden ervaringen uitgewisseld en schaaft de trainer bij waar nodig. Een opleiding kan dus uit een traject bestaan, maar ook een training van 1 dag of een korte workshop is mogelijk.

 

Trainingen kunnen steeds gecombineerd worden met individuele coachings of teamcoachings. Ik geef opleidingen in het Nederlands, Engels en Frans.

 

Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende thema’s in trainingen, al is dit overzicht nooit volledig en altijd levend.

  • Presenteren met impact

  • Counselor-training

  • Feedback geven en ontvangen

  • Verbindende communicatie

  • Motiveren

  • Corrigerende gesprekken, moeilijke gesprekken

  • Absenteïsme, verzuimgesprekken

  • Situationeel leiderschap (instrueren, betrekken, delegeren, coachen)

  • Doelen stellen en resultaten behalen

  • Omgaan met veranderingen, communiceren bij veranderingen

  • Evaluatiegesprekken voeren en ontwikkelingsplannen opvolgen

  • Coachend leidinggeven

  • Hybride leidinggeven, werken en lesgeven sinds de pandemie

  • Klantgericht werken

  • Perfectionisme en welzijn

  • Begeleiding van teams (eventueel gekoppeld aan Insights Discovery)

  • Storytelling voor organisaties : waarden, missie en visie

  • Train the trainer

  • Workshops, rollenspelen, coaching en advies binnen assessments

Een greep uit de organisaties aan wie ik reeds met succes opleidingen en teambuildings gaf :

Philips, Accor Hotels, het Poetsbureau, Deloitte, Syntra, Mediamarkt, Krëfel, Selexion, Vanden Borre, Expert, Bridgestone, Somati, Banca Intesa, Auto 5, Fluxys, Fod Justitie, Hyboma, Movilitas, Excelya, CapGemini, Innoviris, Talent Brussels, Cyclis Bike Lease, One Liner, Translavic, Neolabo, ...


Wens je meer informatie, inzicht in het programma of manier van werken? Neem contact met me op!

Kenne D, L&D Manager

Ik heb Katrijn leren kennen als trainer/coach naar middle managers en senior management en bovenal als collega. Ze heeft me vaak verrast met haar learner-centric approach. Haar startpunt leek steeds dezelfde vraag:  'wat denken en doen mensen vandaag en hoe belemmert hen dat om meer impact te generen als leiders?’. Voor elke interventie als trainer of als coach, is zij steeds op maat gaan werken van de persoon/personen voor haar, de reallife cases die zij meebrachten, ze verdiept zich niet alleen in die settings, maar ze slaagt erin om telkens opnieuw een veilige omgeving te creëren waarin ‘learners’ durven experimenteren, handelen naar de inzichten die zij hen biedt.

Katrijn is iemand die connecteert met mensen op een heel zorgende en opbouwende manier, zonder echter de moeilijke gesprekken uit de weg te gaan.

Victoria R, L&D 

Lors des formations, il émanait de Katrijn une vraie énergie qui a permis à plusieurs reprises de créer une cohésion et une bonne ambiance au sein des groupes de stagiaires. 

Katrijn savait également quand et comment poser les bonnes questions afin que nous puissions nous remettre en question et de trouver au fond de nous-mêmes les réponses. Elle a la capacité de faire ressortir ce qu’il y a de meilleur en nous, que nous ignorions avant.

Aussi, j’avais à chaque fois l’impression de rentrer à la maison avec une nouvelle connaissance pouvant être mise en application dès le lendemain.

Dominique V.O., algemeen directeur 
 

Katrijn gaat als coach, trainer en facilitator altijd de extra mile. Katrijn heeft het talent om elke training om te zetten naar klassikaal mentorship, gewoon omdat ze empathisch zo sterk is en de juiste tools afstemt op haar publiek. Ik heb meerdere hospitality-opleidingen gevolgd bij Katrijn, alsook persoonlijke coachings. Telkens beyond expectations!

+32 (0)486 87 09 04    info@crescendo-consulting.be

bottom of page